Dobrý den, pane premiére,

Napsal uživatel editor dne Pá, 06/18/2021 - 14:44

Dobrý den, pane premiére,

 

       ve svém Čau lidi jste se zmínil pochvalně i o velkorychlostních tratích (VRT), které mají být postavené u nás. S vaším názorem, že tato stavba je ve prospěch naší zemně, nemohu souhlasit. Předem upozorňuji, že jsem zaujatý člověk, který se ale snaží na tuto stavbu dívat objektivně.

       Podle mne je tento projekt zpolitizovaný a jeho realizace se urychluje proto, že Metrostav se nesmí tři roky ucházet o veřejné zakázky. Jedná se o získání hrubé stavby, na které se nejvíc vydělá.

       Přitom je ve světě praxí dokázáno, že se VRT státům vesměs nevyplácí a jen zřídka přináší přínosy, které zastánci slibují. ( Př.1)

       Naše země má od severu k jihu 278 km a od západu k východu 493 km/hod. Průměrná rychlost na trase Praha Brno je podle plánu VRT 220 km/hod (př.2).  Po rekonstrukci stávajících tratí je rychlost 200 km/hod.

      Na kolik nás přijde zvýšení rychlosti o 20km/hod? O kolik zemědělské půdy, lesů, podzemních vod, místních ekosystémů, … přijdeme? … kolika lidem to změní život, … jaký je to přínos pro naši ekonomiku?

      Jak jste řekl, že naše země potřebuje investice jak krátkodobé, tak i střednědobé. RVT, jako dlouhodobá investice k nim nepatří. Její Studie proveditelnosti je neobjektivní a nezahrnuje současnou situaci „pandemii“, která změnila podnikatelské prostředí. Jedná se zejména o internetovou komunikaci, která snižuje služební cesty atd.   

 

      Myslím si, že daleko efektivnější investice do infrastruktury je investovat do kombinované dopravy zaměřené především na tranzit. Tohle vám asi nikdo neřekne, protože jsou to příjmy pro stát, čily pro občany, které přináší nižší zisky firmám. Kombinovaná doprava vede i k podstatnému snížení uhlíkové stopy.

 

Pokud se chcete dozvědět pravdu o VRT, objektivní fakta a názor občanů, kterých se to týká, podívejte se na Př.3 ( https://www.vrtaci.cz/ ).

 

       Jsem si vědom, že se objeví spousta lidí, co si řeknou, že je to bezva, protože si budou moci zajet do Vídně na odpolední kávu, ale kdo tam opravdu pojede?

 

S nadsázkou:

 

přemýšlím jak ukončit tento dopis,

podepsat jej investor ČR?, kdybych byl pracující tak asi ano, to bych platilo daně,

ale jako důchodce?

 

Akcionář ČR

Bohumil Veselý

 

PS

Tohle mne přinutil napsat pán z ČD, kterého jsem nedávno viděl v ČT, mluvil samé nepravdy.

 

 

Podklady:

Příloha 1) Vysokorychlostní železnice se vyplácejí jen zřídka

                 https://www.lidovky.cz/byznys/vysokorychlostni-zeleznice-se-vyplaceji-jen-zridka.A110904_202359_statni-pokladna_sk

 

Příloha 2) průměrná rychlost Praha Brno 220km/hod.

https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

 

Příloha 3) “ZASTAVME SPOLEČNĚ PŘÍPRAVU VYSOKORYCHLOSTNÍ TRATI V ČR”

                   https://www.vrtaci.cz/